Ať je to pohled do městského parku, nebo na poutní místo Kostelíček v Hranicích na Moravě, či na rožnovskou „Trafačku“ před rekonstrukci i po ní, pohled na zákoutí města, která již neexistují, je to vždy vidění pod malounko jiným úhlem, než jen letmé pohlédnutí na prostory nebo věc známou, už tolikrát míjenou a nepovšimnutou. Malířský pohled je vždy něčím jiný, neobvyklý, zvláštní a vždy jakoby prostoupený poezií, která je jedním z faktorů utvářejících náš život. Miniatura na velikonočním vejci není jen prostým záznamem, ale poetickým nahlédnutím do přírody v celé její rozmanitosti, pestrosti a bohatosti. Pod tímto zorným úhlem se vítání jara ve zdobených kraslicích mění na galerii, kde každý obraz, i přes miniaturní rozměry, má velikost odpovídající obsahu. Tak se pomíjivá chvíle radosti mění na permanentní potěšení. Miniatury velikonoční tvorby Vladimíra Bartoška zcela odpovídají tomuto pohledu.
Text © Richard Sobotka
Foto archiv © Vladimír Bartošek